Популярне

Тернопільському тролейбусному руху - 40 років!

17 грудня КП «Тернопільелектротранс» святкує ювілей.

 

Цьогоріч комунальному підприємству «Тернопільелектротранс» виповнюється 40 років. Толейбусний рух у Тернополі - один з найбільших транспортних перевізників міста. За 40 років підприємство мало підйоми і падіння, але в усі часи тролейбусники виконували свою головну функцію – соціального перевізника.

 

 

Першими водіями тернопільських тролейбусів були… луганчани

Поява тролейбусів на вулицях Тернополя стала справжнім святом.

– 25 грудня 1975 на маршрут №1 виїхали п’ять тролейбусів. Біля «танка» їх вишикували в ряд. На урочистий запуск зійшлися керівництво міста, різні організації. Для Тернополя поява тролейбусів на вулицях міста стала справжнім святом. Перехожі вздовж лінії слідування транспортного засобу гучними вигуками зустрічали появу тролейбусів, – пригадує інженер виробничо-технічного відділу, працівник депо з перших його днів Ніна Михалик.

Першими водіями тернопільських тролейбусів були немісцеві.

– Першим директором тролейбусного депо призначили Анатолія Антоновича Ляшенка з Луганської області, котрий привіз з собою п’ять тамтешніх водіїв. Група тернопільських водіїв саме в цей час завершувала навчання у Львові. Колектив у нас, а це в більшості молодь до 30 років, був дуже дружнім, усі хотіли, щоб тролейбусне депо розвивалося, багато вкладали сил в його розбудову та благоустрій, – зізнається Ніна Іванівна.

Регулярний тролейбусний рух у Тернополі розпочався 4 січня 1976 року. Першими транспортними одиницями були 20 чехословацьких «Шкода 9Tр». Загалом тернопільськими дорогами курсували тролейбуси чеського та українського виробництва.

– Працюю в депо з 1988 року. Восени пішов навчатись на водійські курси, а в березні 1989-го вийшов на лінію. Як молодий водій, отримав старий дводверний тролейбус (№30). Попрацювавши на ньому рік, перевели на 114 тролейбус, за кермом якого був 16 років. У 2006 році отримав новий львівський тролейбус ЛАЗ, на якому відїздив майже 9 років. А нещодавно пересів на чеську «гармошку» (бортовий номер №172). Робота мені подобається. Сподіваюсь і далі працювати, головне, щоб було здоров’я, – зауважив водій тролейбуса з 27-річним стажем Олег Ярош.

Пасажири довіряють тролейбусникам

На початку та в середині 2000-х років тролейбусне депо було на межі виживання, адже на маршрути виїздило всього 29 тролейбусів, що не могло не засмучувати пасажирів. З приходом до керівництва підприємством Андрія Мастюха, «Тернопільелектротранс» отримав друге дихання. Підприємство почало поступово відновлювати колишні позиції на ринку пасажирських перевезень.

–  За останні роки КП «Тернопільелектротранс» наполовину оновило рухомий склад. За цей час придбано 22 тролейбуси «Шкода 15Тр» та один  «Шкода 14Тр». Купуючи великогабаритний транспорт, ми виходили з того, щоб забезпечити комфортним перевезенням пасажирів насамперед у піковий період. На сьогодні щодня на лінію виходить 55 одиниць рухомого складу в добротному стані та оптимізовано рух транспортних засобів. Тільки регулярність руху дозволяє мати взаємну відповідальність між підприємством і пасажирами. Тобто ми говоримо пасажиру, що в певний період часу будемо на тій чи іншій зупинці й пасажир нам має довіряти, – зазначив директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.

За останні роки в Тернополі активно ведеться розбудова тролейбусних ліній. Зокрема, збудовано чотири нові тролейбусні лінії загальною протяжністю понад 7 кілометрів  на масиві «Аляска» (вул. В. Великого,  Л. Курбаса), у районі обласної дитячої лікарні (вул. Сахарова,  Купчинського), на масиві «Дружба» (вул. Лучаківського,  Тролейбусна) та на масиві «Східний» (вул. Довженка,  Л. Українки).

Силами тролейбусного депо зроблено ряд заходів, які, на перший погляд, не помітні пересічному пасажиру, але без яких неможлива безпечна експлуатація рухомого складу. Так з 2014 року вперше за історію підприємства розпочато заміну опор, контактного проводу, проводиться заміна та встановлення освітлення, здійснено ряд заходів з модернізації рухомого складу (використання безкамерної гуми тощо). Завдяки цьому, покращилась безпека руху, транспортні засоби менше ламаються, а відповідно і менше з’їжджають із лінії. Тим самим електричний транспорт стає доступнішим для пасажирів.

– Проводячи технічні огляди, середні та капітальні ремонти, робимо все для того, щоб на лінії були технічно справні тролейбуси. Так цьогоріч капітально відремонтовано три тролейбуси, на завершенні ще один, який плануємо випустити на лінію до завершення календарного руку. Щоб сказати, що проблем зовсім немає, буде неправильно. Але спільними зусиллями адміністрації і робітничого підрозділу вирішуємо дуже багато проблем. Налагодили поставку запчастин, деталей, вузлів, агрегатів, а запчастини, які вже не виготовляють, намагаємось власними силами реставрувати, – розповів Богдан Бурий, котрий на підприємстві працює з 1984 року і пройшов шлях від слюсаря, майстра і до начальника служби рухомого складу.

Підприємство працює в напрямку створення додаткових робочих місць. Зокрема, за рахунок дочірнього підприємства «Сервіс-ТЕТ», яке виготовляє якісні спецчастини до контактної мережі.

– Раніше подібні спецчастини ми купували у наших постачальників з усієї України. Нині ж наше дочірнє підприємство «Сервіс ТЕТ» почало власне виробництво спецчастин до контактної мережі. Відповідно спеціалісти виробничо-технічного відділу розробляють креслення спецчастин та передають їх у виробництво. Наші вироби за деякими показниками навіть кращі за вітчизняні аналоги, до того ж вартують значно менше. Це дозволяє зекономити кошти та направити їх на інші статті видатків. Більше того, ми виготовляємо спецчастини не лише для власних потреб, а також на продаж в інші міста України, – не без гордості зазначає Андрій Мастюх.

КП «Тернопільелектротранс» на особливому рахунку в корпорації підприємств міського електротранспорту України «Укрелектротранс». Тернопільські тролейбусники за підсумками конкурсів на краще підприємство міського електротранспорту України не опускаються нижче третього місця.

У ногу з часом

Працівники тролейбусного управління намагаються йти в ногу з часом. А тому постійно запроваджують інноваційні технології для підвищення якості перевезень пасажирів.

– Ми розробили систему GPS-навігації транспортних засобів. Тепер чітко моделюємо рух. Уже маючи базу даних, зробили озвучення зупинок, забезпечивши можливість особам з обмеженими можливостями дізнаватися про те, на яку зупинку прибуває транспортний засіб. Далі – більше. Запровадили систему «Де транспорт», яка, за відгуками пасажирів, працює дуже добре. Людям тепер не потрібно чекати на зупинці, а просто через інтернет від слідкувати, де знаходиться той чи інший тролейбус. А на сьогодні тестуємо безконтактну систему оплати та обліку пасажирів. Це серйозний крок уперед. Отримуємо інформацію посекундно про оплату транспортних послуг. Це означає, що ми можемо чітко визначити завантаженість на зупинках. Тобто, щоб не створювати скупчення, у відповідні періоди часу будемо давати великогабаритний транспорт, або ж, якщо немає потреби, – малий транспорт. А це тягнутиме за собою ефективне використання комунального майна, – зауважив директор тролейбусного депо.

КП «Тернопільелектротранс»  – єдине транспортне підприємство нашого міста, яке гарантує виконання всіх соціальних програм - як загальнодержавних, так і міських. Окрім того, тролейбусники завжди підставляють плече владі, адже у випадках, коли страйкували водії маршрутних автобусів, КП «Тернопільелектротранс» випустило на маршрути максимальну кількість транспортних одиниць, щоб забезпечити доїзд тернополян до робочих місць. Тим самим тролейбусники кілька разів рятували Тернопіль від транспортного колапсу.

А ще КП «Тернопільелектротранс» – на 100% відкрите підприємство. Сьогодні тут працють 436 працівників з офіційною заробітною платою та майбутньою пенсією. Робочі отримують повний соціальний пакет (відпускні, лікарняні тощо).

Тролейбусники - ближче до людей

«Фішкою» тернопільських тролейбусів є проект «Тролейбус щастя», який реалізовується спільно з ТНПУ ім. В. Гантюка. Перший запуск такого тролейбуса відбувся 24 квітня 2014 року. З тих пір уже вдалося оформити кілька тролейбусів на такі тематики: «Сім кольорів щастя», «Україна єдина», «Веселих свят», «Тернопіль романтичний», «Україно моя вишивана», «Ретро», «Фінансово грамотний»… Проект «Тролейбус щастя» - серед найкращих соціальних проектів України, за результатами глядацького голосування зайняв перше місце.

– Проект «Тролейбус щастя» реалізовано Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка і комунальним підприємством «Тернопільелектротранс» за ініціативи та підтримки директора Андрія Мастюха на основі проекту «Зроби своє місто кращим» кафедри інформатики ТНПУ. Ідея виникла спонтанно, і ми щасливі, що вона знайшла підтримку і нам допомагають втілювати в життя задумане. Волонтерів шукаємо з числа наших студентів, їх ніколи не бракує, – розповіла ініціатор проекту Галина Полюга.

Тернопільські тролейбусники не залишаються осторонь процесів, які відбуваються в країні. Вони були активними учасниками революції Гідності. А нині вносять суттєвий вклад у підвищення обороноздатності нашої армії. Тролейбусники постійно допомагають воякам з ремонтом техніки, придбанням запасних частин та бронежилетів, неодноразово відправляли на передову буси з продуктами харчування. За жертовну допомогу війську пам’ятну відзнаку 6-го окремого мотопіхотного батальйону (батальйон територіальної оборони «Збруч») отримав директор тролейбусного депо Андрій Мастюх.

КП «Тернопільелектротранс» ніколи не стоїть на місці та завжди думає про свого пасажира. У найближчих планах тролейбусників - зробити доступнішим проїзд у тролейбусах для людей з обмеженими можливостями. А саме - привести у відповідність зупинки громадського транспорту, а в самих транспортних засобах зробити відкидну сходинку. А ще планується розвивати транспортні мережі в інших густонаселених мікрорайонах міста, де ще немає тролейбусного сполучення. Одночасно тролейбусники й надалі удосконалюють якість обслуговування пасажирів.

 

Історична довідка

Рішення про будівництво тролейбусного депо в Тернополі прийнято в 1973 році. Саме будівництво розпочалося в лютому 1975 року. Згідно з проектно-кошторисною документацією, було збудовано тролейбусне депо на вул. Тролейбусній, дві тягові підстанції на вул. Миру і Гоголя та контактну лінію на двох тролейбусних маршрутах. 1 листопада 1975 року створено Тернопільське тролейбусне управління. Перший тролейбус вийшов на лінію наприкінці грудня 1975 року. На той час тролейбусні маршрути розпочиналися з колишньої вулиці Перемоги (біля «танка») і курсували на Східний масив. Одна лінія пролягала через вулицю Миру, друга  – через вул. Карпенка до Збаразького повороту.

 

ПЕРСОНИ

Директорами тролейбусного депо були: Анатолій Антонович Ляшенко, Василь Федорович Гранкін, Микола Михайлович Звіздарик. З 2007 року і до сьогодні керівником підприємства є Андрій Павлович Мастюх.

 

ЦИФРА: 7 млн. грн. відрахувань у різні фонди сплачує в рік КП «Тернопільелектротранс». З них єдиного соціального внеску тролейбусним депо сплачується майже 5,5 млн. грн., прибуткового податку - близько 1,5 млн. грн.

 

 

Джерело: http://gazeta1.com

Якщо ви помітили помилку, будь ласка, виділіть неправильний текст та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо, що робите нас кращими.


Loading...

Вибір редакції

Жов
05
Картриджі для друку. Які бувають і як обрати?

Картридж є незамінним елементом у будь-якій техніці для друку. Звичайно, що його вибір безпосередньо залежить від типу принтера. У сучасному світі з’явилося багато виробників, тому не дивно, що у користувачів часто виникають питання, як обрати найоптимальніший для себе варіант.

Бер
12
"Велике будівництво" - це не лише спорудження об'єктів інфраструктури, а й нові робочі місця, - Володимир Труш

Програма «Велике будівництво» - це не лише спорудження об’єктів інфраструктури, ремонт та будівництво доріг, а й нові робочі місця та додаткові надходження у місцеві бюджети. На цьому наголосив голова обласної державної адміністрації Володимир Труш під час брифінгу.

НОВІ КОМЕНТАРІ

Погода

parkovka.ua