Популярне

Сімейний бюджет по-тернопільськи

Щоб сімейний бюджет, як кажуть, ломився від грошей, для цього не обов’язково кожен місяць заробляти по мільйону доларів (хоча і це можна), необхідно всього лише навчитися правильно вести сімейний бюджет і розпоряджатися тими коштами, якими володіє в даний момент ваша сім’я.

 

Коли ми вміємо мудро і правильно розподілити свій сімейний бюджет і коли у нас завжди і на все вистачає грошей, у нашому житті настає спокій і відчуття надійності й достатку. Саме про гроші в домі та як їх правильно тримати в «узді», журналістам Номер один розповіла тернополянка Ірина Кавун, яка ставиться до сімейної бухгалтерії з усією відповідальністю та веде її вже не один рік.

Бюджет на автопілоті

– Я веду облік коштів уже, мабуть, четвертий рік. Маю спеціальну програму в режимі онлайн. Тобто можу зайти з домашнього комп’ютера або з телефону та переглянути стан справ. Тому завжди знаю, скільки в мене лежить і де лежить. А вдома, щоб взагалі не губитись, завела спеціальний «файлик», який розділила на певні «рубрики», в які відкладаю кошти, – розповідає Ірина Кавун.

Ірина каже, що це їй допомагає спланувати бюджет наперед, відкладаючи кошти на поточні витрати завчасно. «Бюджет» у блокноті не практикує, адже нові технології дозволяють робити все простіше.

– У реальному часі ти записуєш те, що відбувається, а можеш навіть запланувати. От я знаю, що наступного місяця точно день народження у похресниці та подруги. І я вже можу запланувати суму, яку мені потрібно відкласти з місячної зарплати, щоб ми «вклалися» в бюджет, – каже тернополянка.

Здавалося б, людині неорганізованій та лінивій така системна робота і «нагляд» за сімейними коштами набридне за місяць. Але, за словами Ірини, якщо себе «присадити» до ведення бюджету, то далі це робитимеш на автопілоті.

– Якщо я часом не встигаю вводити дані, то просто збираю всі чеки, записую суму і також вводжу в базу, – пояснює пані Кавун.

Ініціативу Ірини чоловік підтримує, однак сам бухгалтерії не веде, а повністю довіряє весь процес дружині.  Що цікаво, слідкувати за обігом домашніх коштів тернополянка почала ще до того, як вийшла заміж, а стимулом тому стала зарплатня.

– Мене до цього привело те, що почала дуже «стрибати» заробітна плата. Тобто один місяць я мала півтори тисячі, а інший — п’ять тисяч. І ти думаєш: от є гроші. Пішов туди-сюди, щось купив. Опа — немає! А де ж зникли? А що робити? І все: кінці у воду. Ти вже ніколи не знайдеш. А коли починаєш вести бухгалтерію, то розумієш, що от чогось можна було не купувати. І задумуєшся наступного місяця, треба це тобі чи ні, – каже Ірина.

Спілкування тернополянки з журналістом відбувалось у неформальній обстановці за кавою та тортиком. І навіть ці, здавалося б, незначні витрати Ірина Кавун внесла у «базу» сімейних грошей. Каже, що це заплановані витрати з рубрики «відпочинок».

— З тижневої зарплатні на дозвілля відкладаю десь 400 гривень на двох. А решта – нічого не знаю, руки зв’язані. Ну хіба, кров з носа, дуже хочемо кудись піти, то я «витягну» більше, але обов’язково покладу назад, – продовжує співрозмовниця.

Зараз Ірина Кавун у декретній відпустці. Виховує дворічну донечку Злату та очікує чергове поповнення. Тому всі гроші додому приносить чоловік. У місяць до сімейної казни надходить приблизно шість тисяч гривень. Здавалося, сума не мала, враховуючи середню заробітну плату по Україні, однак молода пара орендує житло, а тому значна частина доходів йде в кишеню власникам  квартири. Хоча, як виявилось, найбільше витрат іде не на це.

– Найбільше – це їжа. Майже 50%. Перші місяці у шлюбі ми ще не могли визначитись, а що ж нам потрібно на двох, а згодом і на трьох. От чесно, після весілля в мене мозок пухнув, бо могло вийти п’ять тисяч на їжу. А ти сидиш і думаєш: та ми ж нічого не купували. Потім звикли і навчились. Зараз ми не купуємо продуктів із запасом, бо вони потім залишаються і  вже ні туди і ні сюди. Це теж, до речі, нюанс у бюджеті – чітко вираховувати, скільки тобі потрібно, –  розповідає Ірина.

Як кожна жінка, Ірина Кавун полюбляє балувати себе новими сукенками. І навіть попри чіткий облік грошей, може собі це спокійно дозволити.

— Ми встигаємо відкладати на взуття й одяг. От минулого тижня їхала на весілля і купила сукню за 700 грн., – з посмішкою продовжує пані Ірина.

Головне у цій справі – планування. Вже місяць тернополянка відкладає кошти на подарунки похресникам на День Святого Миколая, і спокійна, що зможе купити потім усе, що потрібно, не завдаючи «травм» бюджету. Єдина проблема, хоч і, безсумнівно, приємна, – це поява дітей. Ірина каже, що перший рік після народження намовляти планувати бюджет взагалі без сенсу.

— Ні, це, звісно, реально, але дуже важко визначити. Ті ж памперси, що виїдають сімейний бюджет постійно. Згодом — каші, – пояснює пані Кавун.

До речі, програм для ведення сімейного бюджету в інтернеті вистачає і кожен може обрати ту, яка до душі. Та якщо все ж наважитесь вести домашній облік, готуйтесь до того, що на початках приходитиме прозріння. Адже деякі звичні до цього витрати стануть абсурдними.

– Можна прозріти часом. Тому я стараюсь дивитися на загальний баланс у кінці року. Ведучи такий облік, я точно знаю, що в рік можу 2 тис. відкласти взагалі без зусиль. І це буде «мертва» точка на так званий «чорний» день, – каже Ірина.

Метод «чотирьох конвертів»

Крім того, після ведення сімейного бюджету є перспектива відмовитись від деяких покупок, які стають не такими потрібними, як здавалося, і значно заощаджують родинний гаманець своєю відсутністю. В Ірини так сталося з дезодорантом для взуття. Каже, що штука класна, але дуже дорога. Тому відмовилась та й великого «горя» з цього приводу не переживає.

– Тим, хто не хоче вести бюджету в електронному варіанті, може спробувати метод «чотирьох конвертів». Коли ти свою заробітну плату розподіляєш на чотири тижні, складаєш її у різні конверти і знаєш, що от цього тижня можна витратити стільки грошей, які є в одному з конвертів. Якщо витратив більше, то маєш розуміти, що наступного тижня треба економити. Я, правда, таким методом не користуюсь,  мені програмою зручніше, але кажуть, що це також ефективно, – розповідає Ірина Кавун.

Взагалі сімейна бухгалтерія, на думку нашої співбесідниці, – це впевненість у завтрашньому дні, адже ти точно знаєш, що навіть в неочікуваній ситуації у тебе відкладено такі-сякі гроші.

– Не буде такого, що ти гуляв один день весело, витратив гроші, а на ранок думаєш, що ж далі робити. Ти вже точно розумієш, скільки маєш і скільки можеш витратити. Гроші люблять порядок, — розповідає Ірина.

Через це, мабуть, тернополянка ніколи не бере грошей у борг, а якщо й ситуація змушує до цього (забула гаманець чи не мала з собою потрібної суми), то вже на наступний день повертає позичене.

– Кредити – це для мене неприйнятно. Якщо позичаю, то не більше 200 грн. і то лише тоді, коли знаю точно, що маю з чого повернути. Боргова яма не для мене. Ти як в неї залізеш, то потім не розплутаєшся, – пояснює  пані Кавун.

У багатьох читачів, либонь, слалася думка, що сім’я нашої співрозмовниці, ведучи сімейний бюджет, обмежує себе в багатьох речах. Ірина ж каже, що таке враження чомусь завжди складається, однак на практиці все абсолютно навпаки.

— Я і моя сім’я не відчуваємо себе в чомусь обділеними. Ми просто точно знаємо, на що йдуть гроші. У мене не буває такого, що в кінці місяця «несподівано» немає коштів. Така впевненість дуже важлива, адже ми виховуємо дитину і зараз чекаємо поповнення.  А раптом потрібно буде терміново щось придбати чи хтось, не дай Боже, захворіє. А так на всі такі випадки ми маємо «ничку». Як на мене, бюджет потрібно вести обов’язково. Шкоди від цього не буде точно, – підсумувала Ірина Кавун.

Після такої розмови у наших журналістів виникло бажання спробувати бодай місяць погратись у «домашнього» бухгалтера і навести лад із власними фінансами. Адже впевненість у завтрашньому дні – один із показників успішної людини та й сім’ї також. Як гадаєте?

 

 

Джерело: http://infoprostir.te.ua

Якщо ви помітили помилку, будь ласка, виділіть неправильний текст та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо, що робите нас кращими.


Loading...

Вибір редакції

Січ
29
У голови Тернопільської ОДА – новий гуманітарний заступник. Що про нього відомо

Про призначення на посаду заступника голови Тернопільської обласної державної адміністрації призначено Арсена Романовича Марчишака. Розпорядження підписав голова облдержадміністрації Ігор Сопель. Він відповідатиме за гуманітарний блок питань.

НОВІ КОМЕНТАРІ

Погода

parkovka.ua