Популярне

В Тернопіль до вищих навчальних закладів завітала Лілія Гриневич

Міністр освіти та науки України Лілія Гриневич 13 липня з робочим візитом відвідала прес-конференцію у Тернополі анонсувала інноваційні зміни, які невдовзі відбудуться у вищих навчальних закладах.

Зокрема будуть впроваджені передові способи викладання та вивчення англійської мови, що суттєво покращить навички українських студентів, зробивши їх у майбутньому фахівцями, спроможними конкурувати на ринку праці, який вимагає постійно оновлювати зміст освіти.

"Ми ухвалили стратегію, яка пов'язана із вивченням та викладанням англійської мови у вищих навчальних закладах. Всі дослідження демонструють, що економічний розвиток країн дуже залежить від знання громадянами англійської мови",- зазначила міністр.- "Зростає важливість знання англійської мови всіма фахівцями. І коли ми дивимося на Україну, то з неангломовних країн Європи, яких є 32, ми за рівнем знання англійської мови знаходимося на 28-му місці..."

Лілія Гриневич наголосила, що завдяки зусиллям прем’єр-міністра вдалося розпочати дійсно масштабну реформу освіти, яка "має прийти у кожну школу, у кожен клас ", і яка українську вищу освіту повинна перетворити на ефективний механізм здобуття і вдосконалення передових знань і навичок.

Міністр освіти і науки для прикладу згадала прикрий факт: випускники шкіл часто показують кращі результати тестування ЗНО з англійської мови, ніж після їхнього ж навчання на бакалавраті, коли ЗНО потрібне для вступу на магістратуру. Це відбувається через орієнтування на студентів зі слабкішими знаннями. Однак невдовзі ця проблема буде вирішена шляхом відбору студентів у різні групи за рівнем володіння мовою. Для студентів із недостатніми знаннями будуть передбачені інтенсивні курси.

Як зазначила міністр, Національним агентством забезпечення якості вищої освіти затверджено сто компетентісних стандартів вищої освіти, які розроблялися і науковцями, і педагогічними працівниками, і головне – роботодавцями. Загалом же таких стандартів підготовлено понад 280.

За словами міністра, спільно з Британською Радою в Україні було розроблено та затверджено концепцію розвитку англійської мови в університетах. Ця концепція має три напрямки.

Перший передбачає впровадження для навчання студентів передових методик, що роблять акцент на практичному застосуванні англійської мови.

Другий напрям має на меті підготовку або перекваліфікацію викладачів, здатних фахові дисципліни викладати англійською мовою, вільно оперуючи англійською термінологією.

Третій напрям передбачає запровадження курсів англійської мови для іноземців. Це надасть можливість університетам одержувати додаткові кошти, а також сприятиме популяризації України, коли іноземні студенти стануть "послами", які відстоюватимуть інтереси України.

"Для нас важливо, щоб вища освіта була якісною, і щоб потім вона продукувалася у рамках розвитку економіки України".- Зазначила міністр Лілія Гриневич.

Також відповідаючи журналістам на ряд запитань, що торкалися актуальних тем українського сьогодення, міністр освіти і науки застерегла студентів, які навчаються за кордоном, в перш чергу у Польщі, щодо вступу до сумнівних університетів, що видають дипломи, котрі Україна не може визнати, адже ті не визнаються навіть у Польщі.

"Проблемою для України є відтік людей за кордон. Коли люди їдуть вчитися туди, важливо, аби вони поверталися".- Зазначила Лілія Гриневич.- "Фонд CEDOS провів опитування серед студентів-українців, які навчаються у Польщі: чому вони виїхали туди навчатися? І один із варіантів відповіді був: бо в Польщі краща освіта, ніж в Україні. Цей варіант набрав дуже маленький відсоток відповідей.

В основному причина полягала в тому, що в Польщі вищий рівень життя. І вони хочуть потім знайти роботу в Польщі. Наших студентів у Польщу кличе не краща освіта, а можливість жити при вищих стандартах.

Моя позиція, як міністра,- це добре, коли студенти можуть повчитися за кордоном, тому ми сприймаємо відкриттю програм "подвійних дипломів". Теж варто згадати про "Erasmus+", що є програмою обміну як студентів, так і викладачів, коли можна проходити піврічне стажування за кордоном для розширення світогляду".

Міністр розвіяла міфи про спеціалізовані школи, які були начебто ліквідовані.

"Ми не скасували спеціалізовані школи. Школи з поглибленим вивченням певних предметів залишаються, але ми маємо чітко виписану норму: в усіх провідних системах освіти світу початкова школа має бути однаково якісна для всіх... А на конкурсних засадах діти йтимуть вже у п'ятий клас.

Спеціалізованих шкіл у нас було декілька відсотків. А ми маємо зробити так, щоб належна освіта була доступна усім дітям, а не лише дітям батьків, які влаштували їх за знайомством у спеціалізовані школи. Де влаштовували конкурси для 6-річних дітей. Дитина має право прийти в перший клас і отримати якісну освіту не залежно від того, в якому стані гаманці їхніх батьків".

Міністр повідомила, що разом із Британською радою проводиться перекваліфікація вчителів англійської мови. Адже лише 5% часу студенти університетів, які в майбутньому будуть вчителями, витрачали на вивчення методики викладання мови. Тобто на комунікативні методики. Решту часу займало заучування текстів і правил граматики, які майже не мають практичного застосування.

На запитання, коли освітня реформа буде остаточно проведена, міністр Лілія Гриневич відповіла, що реформа не є декоративною, а повинна повністю відродити нашу освіту, вивівши її на світовий рівень. У реформування вже було вкладено 7 мільярдів гривень. Проводиться перекваліфікація вчителів, її проходить кожен вчитель, який бере собі перший клас.

"У нас 450 000 вчителів. Ми перекваліфікували майже 100 000 вчителів початкової школи за два роки. Ми запровадили програму "Гідність дитини", бо в багатьох школах туалети на дворі і ще й перебувають в жахливому стані. Тому дуже важливо забезпечити усі базові потреби дітей".

Лілія Гриневич наголосила, що вже майже 25% учнів було охоплено Новою українською школою. Завдяки уряду було виділено кошти, які розподілили між територіальними громадами, але котрі були використані з різною ефективністю, і деякі громади минулого року не зуміли належним чином скористатися субвенцією для забезпечення шкіл.

Проте цього року, спостерігаючи за застосуванням коштів у Тернопільській області, міністр освіти і наук України залишилася задоволеною, адже навіть маленькі класи у невеликих школах були забезпечені необхідними меблями та обладнанням.

Міністр освіти з оптимізмом змалювала реформу та наголосила на необхідності її продовження із залученням інвестицій задля щасливого майбутнього українських дітей на рідній землі.

Наталія Сторожук
Всі статті автора

Якщо ви помітили помилку, будь ласка, виділіть неправильний текст та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо, що робите нас кращими.


Loading...

Вибір редакції

НОВІ КОМЕНТАРІ

Погода

parkovka.ua

Зроблено web-студією